Kandidatpresentationer

Så här i valtider borde jag förstås redan tidigare lagt länkar här på bloggen till presentationerna av mig som kandiat.

På Folkpartiet Liberalerna Uppsalas hemsida finns presentationer av oss som är kandidater. Där finns bl a de filmer som vi spelat in, som komplement till
presentationen av mig som person.
Min film spelades in i Gottsunda Centrum. Det kändes som rätt ställe, eftersom jag engagerat mig hårt i stadsdelsutvecklingsarbetet där.
På FP-sidan finns även en länk till "Mina tre viktigaste frågor".

Sveriges Radios och Sveriges Televisions hemsida inför allmänna valen 19 september är ambitiös och bra. Där finns bl a Valpejl/Kompassen, där man kan ange vad man själv tycker om flera olika politiska frågor. Detta matchas sedan med vad en stor mängd kandidater, till riksdagen främst, svarar. Man får svar på vilken politiker som bäst matchar just MINA ståndpunkter.
Även jag har en presentation av mig själv inlagd i Valpejl. 

Jag har senaste veckorna träffat flera personer som berättat att de fyllt i "Kompassen" och sedan fått besked om att just FP-kandidaten Aronsson i Uppsala, det är din kandidat.  Ingen av de som berättat detta för mig är f ö aktiva folkpartister. Men de skulle ju kunna bli! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback