TV-utfrågningen av Leijonborg

Lars Leijonborg gjorde en bra insats i utfrågningen i TV1 ikväll. Tycker nog att utfrågarna lite snabbare kunde gått över till sakpolitiken, nu ägnade de en fjärdedel av tiden åt spionhistorien.
Jag håller med Marit Paulsen om att Lars borde agerat ännu snabbare i måndags. För min del tycker jag att den som visat oförklarlig brist på omdöme är den avgångne partisekreteraren Johan Jakobsson. Han borde agerat tydligare och rett upp historien rejält redan i mars. Gått till media och dessutom polisanmält Jodenius.
I sakfrågorna kommer Leijonborg än mer till sin rätt. Det verkar jag inte vara ensam om att tycka. Alla de här internetomröstningarna, i Aftonbladet, Expressen, DN, SvD m fl ger mycket högt betyg åt Lars L. Det känns upplyftande. Skulle vilja ägna resten av valrörelsen åt sakpolitiken, berätta om vilken politik som Folkpartiet och Alliansen vill föra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback