Miljövänligt morgonkaffe

I morse fick jag morgonkaffe vid järnvägsstationen i Uppsala av miljöpartiet. Det var den vänliga Karin Fallgren som stod där med kaffetank på ryggen och hällde upp. Jag utgår från att det var ekologiskt och rättvisemärkt kaffe.

I det flygblad som (mp) delade ut kräver de mera av spårbunden kollektivtrafik i Uppsala och Stockholm, bl a fler spår mellan Uppsala och Stockholm. Det skrev jag om i min blogg redan igår för övrigt, behovet av fler spår. Men det är svårt att få infrastrukturpengarna att räcka till, eftersom så mycket resurser lagts på Bothniabanan i norr. Hur många resenärer är det där? Varför drev inte (mp) vid de förhandlingarna kravet på insatser som har väsentligt större såväl miljömässiga som samhällsekonomiska effekter, nämligen mera spårbunden kollektivtrafik i Uppsala/Stockholmsområdet??

 

Morgonkaffet uppvägde i någon mån den dåliga starten på dagen. När tidningsbudet dundrade ner tidningar genom brevinkastet i morse så blev det bara UNT. Ingen SvD. Ingen Dagens Industri. En stund efter klockan 06.00 ringer jag till tidningsdistributionen och möts av en telefonsvarare: ”Våra öppettider är klockan 06.00 till 11.00 vardagar….” Jo just det var ju det jag visste, därför ringde jag en bra stund efter klockan 6!  Grrrr…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback