En härlig morgon

Nu lördag morgon den 9 september har jag cyklat runt i det fina Svartbäcken, den stadsdel i Uppsala där jag bor. Väl påpälsad med t-shirt, tröja och jacka, ja handskar t o m, gav jag mig ut för lokalt politiskt arbete, i form av att dela ut flygblad i brevlådor. Ganska snart hamnade tröjan i väskan, liksom handskarna. Det är ju fantastiskt sensommarväder, strålande sol och hyfsat varmt. Igår var det höst, kallt och regnigt, men lagom till helgen, med Kulturnatten i Uppsala så är det sol. Skönt för alla helglediga.
Jag missar Kulturnattens begivenheter tyvärr, men anledningen är trevlig. Ska på femtioårskalas hos en arbetskollega.
I Dagens Nyheter visar senaste  opinionsmätningen borgerlig övervikt, om än liten. FP har tappat en del, men det är inget ras. Man kan fortsätta att hoppas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback